Vissza
2019. november 27.
2020 május 9-11. között Magyarországon rajtol a Giro d' Italia. A harmadik szakasz térségünket 6 településen érinti. Készüljünk együtt, mutassuk meg magunkat a világnak.
Giro d'Italia 2020 Magyarországon
 
66  települést érint a jövőre hazánkban rajtoló Giro d’Italia, ez 66 esély arra, hogy városaink és falvaink megmutassák magukat a világnak az olasz körverseny kapcsán. A három magyarországi szakaszon szurkolni egyszerre lesz élmény, megtiszteltetés és felelősség, arról nem beszélve, hogy a szurkolói kreativitás is fókuszba kerül – derült ki a Veszprémben tartott tájékoztatón.
A GiroHungary2020 szervezőcsapatának tagjai kedden 66 település vezetőinek tartottak prezentációt a világ egyik legnagyobb kerékpáros körversenyéről – közülük 62-t érint a verseny, négyhez nagyon közel halad el, szerdán pedig a rajt-cél városok (Budapest, Győr, Székesfehérvár, Nagykanizsa) illetve a fővárosi kerületek vezetői kaphatnak bepillantást a kulisszák mögé a Nemzeti Sportügynökség szervezésében.
Révész Máriusz, a GiroHungary2020 szervezőbizottságának elnöke, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta: a Giro d’Italia hatalmas lehetőség minden érintett település számára, hiszen a világ figyelmét Magyarországra irányítja.
 
„Az elmúlt években több mint nyolcszázmillióan követték figyelemmel az olasz körverseny eseményeit. Érdekes belegondolni, hogy ezek az emberek jövőre a mi városainkat és falvainkat fogják látni – mondta el Révész Máriusz. – Egyetlen más sportesemény sem képes olyan módon bemutatni egy helyszínt a világnak, mint egy országúti kerékpárverseny, így nagyon fontos, hogy a települések milyen képet tudnak kialakítani saját magukról, milyen kreatív ötletekkel próbálják felhívni magukra a figyelmet. Mert hogy megteszik, az nem is kérdés, biztosan kialakul majd egy kis verseny közöttük. Egészen elképesztő sztorikat hallani a témában: Írországban például volt egy település, ahol egy teljes birkanyájat festettek rózsaszínre, azért, mert a Giro színe hagyományosan a rózsaszín. Olaszországban hatalmas népünnepély kíséri a Girót, egy-egy szakaszt átlagosan négyszázezer ember kísér figyelemmel a helyszínen, s bár nálunk egyelőre nincs akkora kultúrája a kerékpárversenyzésnek, így várhatóan kevesebben lesznek, azért bízom benne, hogy egy-egy városban, településen nálunk is népünnepély fogadja majd a mezőnyt, s biztos vagyok benne, hogy aki látja majd ezt az elképesztő karavánt, az unokáinak is meséli majd az élményt.”
 
Sió Zoltán, a GiroHungary2020 projektvezetője bejelentette, a városok képviselőit meghívják a Grande Partenza, vagyis a Nagy Rajt Hősök terén felállított VIP-területére, majd azt is hozzátette: nyitottak az együttműködésre, várnak minden ötletet, információt, sőt, a legjobb 30Giro-arculatot bemutató települést díjazzák. A négyszáz kilométer hosszú magyarországi útvonalon pedig vérbeli kerékpáros fesztiválra, sztárfellépőkre, sportélményre, családi programokra és hatalmas bulira lehet készülni.
Eisenkrammer Károly, a GiroHungary2020 operatív vezetője, illetve Szilasi László, a GiroHungary2020 sportszakmai vezetője a Tour de Hongrie tapasztalatira építve a sportszakmai háttérre világított rá, ugyanakkor azt is megerősítették, hogy a Giro a lehető legjobb reklám, hiszen világsztárok állnak oda a rajthoz. Elhangzott, egy-egy a településen készült megkapó, sokatmondó fotó Peter Saganról, Vincenzo Nibaliról, vagy a többi nagymenőről bejárhatja az egész világot. A két rutinos versenyszervező felhívta a figyelmet arra is, hogy a településeken megvalósuló aktivitások, élőképek semmiképpen sem veszélyeztethetik a sportolók vagy a nézők biztonságát.
 
Mezei Dániel, a GiroHungary2020 kommunikációs igazgatója számokkal és tényekkel világított rá a Giro jelentőségére. Elmondta, az elmúlt években 181 óra élő közvetítésben és 445 adásban látták világszerte a Giro eseményeit. A 2018-as versenyről 520 fotóriporter és újságíró tudósított, nem beszélve az Eurosport élő közvetítéseinek értékéről. Elég csak megemlíteni, hogy a népszerű sportcsatornán egy harminc másodperces reklámidő több millió forint, el lehet tehát kezdeni számolgatni, hogy országimázs szempontjából mennyit ér majd az a többórányi közvetítés, amelyet világszerte láthatnak a nézők a Nagy Rajtról, a Giro három magyarországi szakaszáról. Nem beszélve az MTVA/M4 Sport közvetítéseiről, amelyek idehaza segítik a verseny ismertségének növelését és fokozzák majd az érdeklődést.
 
Oszkó-Jakab Natália térségi szakértő a verseny közösségépítő erejéről beszélt, arról, mennyire fontos nem csupán a felnőttek, hanem a gyermekek számára is az élmény, a sportélmény és a felhőtlen jókedv, tehát a fesztiválhangulat. A fesztiválszervezésben jártas szakember felhívta a figyelmet arra, hogy a Giro d’Italia Grande Partenza mindannyiunk komoly lehetősége arra, hogy megmutassuk magunkat a világnak.
 
A Bakony és Balaton KKKE célja, hogy ezen a rendezvényen a térség közösen mutatkozzon be, felhívjuk a figyelmet térségünk értékeire, a benne rejlő turisztikai lehetőségekre.
Kiemelt célunk a "Kerékpárosbarát szolgáltatóhely" minősítés népszerűsítése, a szolgáltató helyek körének bővítése.
 
Hírarchívum
2017-ben támogatónk
Projektjeink
Facebook közösségünk